
Den 10 november arrangerade Nores, i samarbete med Krogvis, en utbildning och social sammankomst för Nores medlemmar i Kiruna.
I takt med att turismen i Norrland fortsätter att växa kraftigt – med rekord i antal gästnätter under 2024 och ett ökande intresse för genuina arktiska upplevelser – blir hotellens och restaurangernas roll allt viktigare för helhetsupplevelsen. Här bidrar Nores och Krogvis aktivt till en positiv utveckling av branschen, där professionalism och värdskap står i centrum.
Medlemmarna fick ta del av en inspirerande dag med fokus på värdskap och merförsäljning – i kombination med smarta inköp. Kursen, som hölls av Krogvis, var en blandning av gästfokus, försäljning och inköpskompetens. Detta skapar både nöjdare gäster och bättre ekonomiska resultat för verksamheterna.
Dagen bjöd på värdefulla påminnelser om grunderna i gott värdskap: att hälsa, ta hand om, avsluta mötet och vägleda gästen för bästa möjliga upplevelse.
Det serverades dessutom en härlig lunch och fika på Best Western Arctic Eden i Kiruna.

Det var ett gäng inspirerade och nöjda medlemmar som deltog i samlingen.
”En bra utbildning som jag varmt kan rekommendera. Vi fick en bredare inblick i hur man tänker avtalspriser, samt möta andra kollegor och bolla idéer om hur man kan jobba. En bra genomgång av hur man ger bra service med merförsäljning och fortfarande ha gästen i fokus”, säger Trine Nilsen Saloniemi, Food and Beverage Manager på Best Western Arctic Eden.
Kursledare Monica Norqvist från Krogvis fyllde i
”Att få komma upp till Kiruna och möta medarbetarna på enheterna är en ynnest. Samtalen om värdskap, gästfokus och försäljning påminner om varför vigör det vi gör – för att skapa upplevelser som gästerna minns och som vi kan vara stolta över tillsammans.”

Nores inköpsrådgivare Sebastian Häggblom avslutade dagen med konkreta tips om smarta inköp och hur medlemmarna kan använda Nores verktyg och avtal ännu bättre i vardagen. Detta medför att anläggningarna kan fokusera på att leverera bästa möjliga upplevelse till deras gäster.
Är du nyfiken på hur smarta inköp kan stärka din verksamhet? Kontakta våra inköpsrådgivare för ett förutsättningslöst samtal. Eller fyll i formuläret under så kontaktar vi dig.
Online varebestilling og varetelling
Bransjeledende avtaler ferdig forhandlet
Analyserer og effektiviserer dine innkjøpsrutiner
Regelmessige utbetalinger basert på avtale-lojalitet
Messer, turer, kurs, bransjetreff og digital læring
Miljøkrav til leverandører og verktøy for å minske matsvinn
Medlemmenes evalueringer, kvalitetsoppfatning og behov danner grunnlag for leverandørforhandlingene
Beställning och inventering av varor online
Marknadens bästa leverantörsavtal
Analyserer og effektiviserer dine innkjøpsrutiner
Regelmessige utbetalinger basert på avtale-lojalitet
Messer, turer, kurs, bransjetreff og digital læring
Miljøkrav til leverandører og verktøy for å minske matsvinn
Medlemmenes evalueringer, kvalitetsoppfatning og behov danner grunnlag for leverandørforhandlingene
Online varebestilling og varetelling
Bransjeledende avtaler ferdig forhandlet
Analyserer og effektiviserer dine innkjøpsrutiner
Regelmessige utbetalinger basert på avtale-lojalitet
Messer, turer, kurs, bransjetreff og digital læring
Miljøkrav til leverandører og verktøy for å minske matsvinn
Medlemmenes evalueringer, kvalitetsoppfatning og behov danner grunnlag for leverandørforhandlingene
Beställning och inventering av varor online
Marknadens bästa leverantörsavtal
Analyserer og effektiviserer dine innkjøpsrutiner
Regelmessige utbetalinger basert på avtale-lojalitet
Messer, turer, kurs, bransjetreff og digital læring
Miljøkrav til leverandører og verktøy for å minske matsvinn
Medlemmenes evalueringer, kvalitetsoppfatning og behov danner grunnlag for leverandørforhandlingene